Agile Managen

 

Een omgeving die steeds sneller en diepgaander verandert. Een markt die dynamisch, complex en onvoorspelbaar is geworden. Het is iets waar iedere organisatie mee te maken heeft. Wie in de toekomst wil blijven bestaan, moet zich vliegensvlug kunnen aanpassen. Steeds meer organisaties zien in dat hun traditionele manier van werken tekortschiet. Het ontbreekt hen aan agility. Wat kun jij leren van slimme start-ups en andere succesvolle innovatieve organisaties? Aan de hand van wetenschappelijke inzichten en praktijkvoorbeelden beschrijft dit boek hoe je jouw eigen organisatie agile maakt, door te focussen op continue verbetering. Daarmee geeft het heel concreet antwoord op die uiterst cruciale vraag waar zoveel organisaties mee worstelen: hoe vergroten we onze wendbaarheid?

 

Deze bestseller bereikte de nummer 1 positie, staat in de top-10 van best verkochte managementboeken van 2016 en is genomineerd voor Managementboek van het Jaar. Lees hier de samenvatting uit Managementboek Summaries. Het boek is ook verkrijgbaar in een Engelstalige editie.

Dokter, ik heb last van klanten - Mike Hoogveld

De klantendokter

 

Iedereen heeft te maken met klanten. Of je nu werkt bij een commercieel bedrijf of bij een overheidsinstantie. Toch lijkt het vaak of we allergisch zijn voor klanten. We willen het maximale uit de klant halen, maar stellen hem niet centraal in alles wat we doen. In ‘Dokter, ik heb last van klanten’ wordt jouw omgang met je klanten onder de scanner gelegd. Het beschrijft de symptomen van de 17 meest voorkomende kwalen in het werken met klanten en geeft tips om deze snel en effectief te genezen. Een boek waarin de praktijk de wetenschap ontmoet. Met veel herkenbare voorbeelden en op een vlotte, humoristische manier geschreven. Het medicijn dat elke organisatie op weg helpt naar een gezonde omgang met zijn klanten.

Cross Channel Excellence - Mike Hoogveld

Omnichannel


Leidinggevenden krijgen het steeds moeilijker. Hun afdelingen weigeren om samen te werken. Terwijl de markt razendsnel verandert. Door de voortschrijdende digitalisering groeit het aantal communicatie- en distributiekanalen steeds verder. En klanten gebruiken steeds meer van die kanalen dwars door elkaar heen in hun oriëntatie, koop en gebruiksprocessen. Bovendien treden er onverwachte concurrenten toe die dit spel beter beheersen. De enige oplossing is het implementeren van een geïntegreerde omnichannel aanpak waarbij de strategie, structuren, processen en systemen naadloos op elkaar afgestemd zijn. En dit vormt in de meeste organisaties een enorme uitdaging. Het boek beschrijft een praktische 8-stappenplan om een multichannel aanpak succesvol te implementeren. De methode is gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek, aangevuld met jarenlange ervaringen uit de praktijk. Genomineerd voor de PIM Literatuurprijs en Managementboek van het Jaar. Dit boek is ook verkrijgbaar in een Engelstalige editie.

Follow me

  • LinkedIn Social Icon
  • Twitter Classic
  • c-youtube